
Zwiększenie widoczności marki
dzięki kompleksowej
strategii online
Best Western Hotel Jurata | Polski Holding Hotelowy
Polski Holding Hotelowy skupia ponad 10 prestiżowych hoteli zlokalizowanych w całej Polsce. Wśród nich są między innymi Courtyard by Marriott Warsaw Airport, Hampton by Hilton Gdańsk Airport czy Golden Tulip Międzyzdroje Residence. Każdy z nich jest miejscem niepowtarzalnym – dlatego ich wizerunek i komunikacja również muszą być unikalne.
Stworzenie spójnych wizji, które będą wyróżniać każdy z hoteli, wymagało od nas dopasowania wszystkich
elementów komunikacji oraz planów działania w obszarze marketingowym. W tym celu każdorazowo
powoływaliśmy doświadczony zespół
projektowy – dzięki kreatywności i specjalistycznej wiedzy
przygotowaliśmy kompleksowe strategie.
Pierwszym hotelem, z którym rozpoczęliśmy współpracę, był Best Western Hotel Jurata. Z omówienia jego potrzeb wynikła konieczność zindywidualizowania strategii reklamowej i wzmocnienia jej w kanałach social (jak Facebook Ads) oraz w wyszukiwarce Google (poprzez Google Ads). Plany działań tworzyliśmy w ujęciu kwartalnym, co umożliwiło bieżące reagowanie na pojawiające się wyzwania.

Jak robią to
w ATOM Agency,
czyli nasz
sposób działania
Przed przygotowaniem naszej strategii reklamowej zapoznajemy się z działaniami, które wcześniej podejmował klient. Bierzemy pod uwagę raporty Google Analytics, weryfikujemy stronę internetową pod względem jakości i aktualności oraz poddajemy serwis analizie w celu dobrania odpowiednich słów kluczowych. Pozwala nam to na właściwe zaplanowanie kompleksowego planu współpracy, w którym uwzględniona jest realizacja wszystkich celów klienta.
Podczas tworzenia i prowadzenia kampanii marketingowej szczególnie ważne jest określenie i poznanie grupy docelowej. Kluczowa jest analiza tego grona pod względem demograficznym, geograficznym i behawioralnym. Dzięki niej możemy lepiej dopasować komunikaty do potrzeb potencjalnych klientów oraz celniej je ukierunkować.
Niezwykle istotne jest też stworzenie odpowiednich treści i projektów graficznych – powinny one być efektowne i stanowić nawiązanie do przewag konkurencyjnych klienta.
Według naszych specjalistów ważna jest też możliwość bieżącego optymalizowania kampanii marketingowej i stałej oceny skuteczności działań. Wszystko to z pewnością zapewni spodziewane efekty i pozwoli osiągnąć wszelkie przyjęte cele.
Główne założenia Kampanii
Celem kampanii przygotowanej na zlecenie Best Western Hotel Jurata było zwiększenie zainteresowania hotelem
wśród potencjalnych gości.
Do jej głównych założeń należały:
Hotel prowadził wcześniej działania Google Ads, głównie kampanie typu search. Niestety, ich efekty nie były wówczas zadowalające – ruch na stronie nie przekładał się na wzrost liczby rezerwacji. Głównym zadaniem ATOM Agency była poprawa tych wyników.

Podjęte działania
Reklamy w wyszukiwarce – Google Search
Utworzyliśmy nową kampanię w sieci wyszukiwania. Obszar jej realizacji zawęziliśmy do
większych miast, z
jakich najczęściej dokonywane były rezerwacje. Ponadto zmieniliśmy zakres demograficzny, na który
ukierunkowana była kampania. Dobraliśmy także właściwe słowa kluczowe i zadbaliśmy o to, aby reklamy nie
pojawiały się pośród wyników dotyczących m.in. noclegów tanich lub tych o niższym standardzie.
Wprowadziliśmy odpowiednie rozszerzenia reklam zwiększające zainteresowanie ofertą hotelu.
W naszej kampanii wykorzystaliśmy także dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA).
Głównym celem
zastosowania DSA było pozyskanie wartościowego ruchu wynikającego z niszowych zapytań.
Reklamy podzielone były na:
– kampanie stałe, w ramach których hotel reklamowany był przez cały rok;


– kampanie okazjonalne i weekendowe, w przypadku których kluczowe było zwiększenie liczby rezerwacji okazjonalnych (dokonywanych np. w okresie Bożego Narodzenia, ferii, wakacji czy długich weekendów).


Zaplanowana i zrealizowana przez nas strategia marketingowa okazała się dużym sukcesem. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu reklam na stronę zaczęły trafiać osoby realnie zainteresowane ofertą hotelu. O 27% wzrosła liczba przeglądanych podstron obiektu, a ruch w witrynie stał się bardziej wartościowy. Jednocześnie o 10% spadł współczynnik odrzuceń, co oznacza, że użytkownicy zaczęli spędzać na stronie znacznie więcej czasu niż dotychczas. Duże zainteresowanie ofertą hotelu (potwierdzone licznymi, kierowanymi do recepcji zapytaniami) przełożyło się na konkretne zyski. Aż o 122% wzrosła liczba rezerwacji bezpośrednich, dokonywanych na stronie obiektu! Wyniki kampanii potwierdziły skuteczność podjętych przez nas działań.
Remarketing – Google Display Network
W przypadku remarketingu korzystaliśmy głównie z reklam elastycznych, kierowanych na wcześniej przygotowane listy remarketingowe Google Analytics. Celem było przede wszystkim dotarcie do użytkowników, którzy przeglądali oferty, ale nie dokonali rezerwacji. Listy remarketingowe wykorzystane były również z myślą o tych, którzy odwiedzili już hotel (na przykład w sezonie wakacyjnym). Do takich osób zaczęliśmy kierować reklamy dotyczące pobytu w okresie świątecznym lub podczas ferii.

Kampania display – GDN
Kampanie displayowe prowadziliśmy w czasie zwiększonego zainteresowania ofertą hotelową, głównie w okresach przedświątecznych i wakacyjnych. Posłużyliśmy się reklamami elastycznymi, w których mogliśmy przedstawić atrakcyjne położenie hotelu oraz jego przewagi konkurencyjne. Dzięki realizacji kampanii display docieraliśmy do użytkowników w obszarze nieco szerszym niż w przypadku kampanii search. Skierowaliśmy ofertę klienta do osób szukających rodzinnego hotelu z wyżywieniem, które nie miały sprecyzowanego miejsca pobytu. Przyniosło to doskonałe efekty.
Wyniki prowadzonych
działań Google Ads
Rezultaty zaplanowanej i zrealizowanej przez nas strategii marketingowej były więcej niż zadowalające. Ruch na stronie stał się bardziej wartościowy – wzrosła liczba rezerwacji bezpośrednich, dokonywanych na stronie hotelu. Zwiększone zostało też zainteresowanie ofertą, o czym świadczyły kierowane do recepcji liczne zapytania telefoniczne.
więcej przeglądanych
podstron
więcej rezerwacji
mniejszy współczynnik
odrzuceń