Brand Hero
Oyakata to marka firmy Ajinomoto Poland, która jest częścią japońskiej korporacji Ajinomoto Group. Produkty Oyakata to oryginalne dania inspirowane kulturą i kuchnią Kraju Kwitnącej Wiśni, łączące w sobie tradycję i nowoczesność. W ofercie marki znajdują się błyskawiczne zupy typu RAMEN, dostępne w dwóch smakach: Miso i Kurczak po Japońsku oraz dania typu YAKISOBA, dostępne w trzech wariantach: Japońska Wołowina z Wasabi, Japoński Kurczak Teriyaki oraz Klasyczny Japoński Makaron z Sosem Sojowym.
Postać Mistrza w sposób bezpośredni nawiązuje do nazwy marki OYAKATA, która w języku japońskim oznacza „Mistrz”. Dzięki graficznemu zobrazowaniu tradycyjnego stroju i nawiązaniu do kultury japońskiej brand hero stanowi ważny element budowania świadomości marki. Mistrz OYAKATA uosabia mądrość, rozwagę i doświadczenie, a także wszystko to, co dla Japonii najbardziej charakterystyczne. Brand hero OYAKATA jest:
który wprowadza konsumenta
w świat kuchni i kultury Japonii,
w kwestii produktów – komunikuje się z fanami na profilach społecznościowych marki, odpowiada na pytania, rozwiewa wątpliwości,
którą fani OYAKATA mogą poznać od mniej formalnej strony.
Wersja kolorowa
Wersja monochromatyczna
Wersja achromatyczna na jasnym tle
Wersja achromatyczna w kontrze
Na wstępnym etapie tworzenia graficznej postaci Mistrza OYAKATA powstał szkic, który odzwierciedlał inne cechy psychofizyczne, niż wersja finalna. W trakcie realizacji pierwotnej koncepcji wizerunek Mistrza znacznie ewoluował – dzięki czemu stworzyliśmy postać odpowiadającą potrzebom marki i taką, która z łatwością będzie mogła komunikować się z jej odbiorcami.
Początkowy szkic postaci przedstawiał starego japońskiego mędrca – doświadczonego i posiadającego ogromną wiedzę, a także wzbudzającego zaufanie. W kolejnych etapach brand hero zamienił się w japońskiego mistrza kuchni, ubranego w tradycyjny strój i młodszego niż w wersji pierwotnej. Inspiracją do stworzenia finalnego wizerunku Mistrza stały się japońskie laleczki Kokeshi – jego twarz zyskała młodsze rysy, a postać stała się dynamiczna i witalna.
Mistrz OYAKATA – to młody Japończyk, będący nie tylko mistrzem kuchni, ale również ekspertem w dziedzinie japońskiej historii i kultury. Jego strój nawiązuje do tradycyjnych uniformów kucharzy, zawiera jednak elementy ubioru japońskich wojowników. Kolorystyka grafiki nawiązuje do logo marki oraz barw znajdujących się na fladze Japonii. Linearny charakter postaci przywodzi na myśl japońskie grafiki oraz kaligrafię, wykonywaną przy pomocy pędzli i tuszu.
W pozie podstawowej brand hero OYAKATA trzyma jedną dłoń w geście z kciukiem skierowanym do góry, a w drugiej tradycyjne japońskie pałeczki. Aby ułatwić komunikację, zaprojektowaliśmy kilkadziesiąt póz – dzięki czemu mamy możliwość w prosty sposób dołączać postać do grafik o charakterze story tellingowym.
Mistrz Oyakata jest używany w komunikacji na grafikach, gdzie bohater współgra z tłem.
Stwarzamy iluzję, gdzie brand hero wchodzi w interakcję z innymi elementami na zdjęciu.
Do komunikacji wprowadziliśmy również postać Mistrza OYAKATA w wersji animowanej.
Ożywionego brand hero spotkać można na profilach społecznościowych marki na Facebooku oraz Instagramie. Komunikacja tego typu prowadzona jest w zabawny, integrujący z odbiorcą sposób. Dzięki temu Mistrza spotkać możemy w wielu sytuacjach, np. siedzącego na kubeczku dania OYAKATA, lewitującego lub wykonującego czynności domowe. Zdarza się też, że na jego głowę wyleje się woda ;)
Stworzony przez nas brand hero podbił serca fanów marki
OYAKATA i wprost z naszych internetowych kreacji trafił
na opakowania produktów.
To jednak nie koniec wielkich przygód Mistrza!
Niebawem wyruszy w świat i będzie go można spotkać również
w zagranicznej komunikacji marki. Wizerunek japońskiego
Mistrza będzie wykorzystywany m.in. we Francji i w Niemczech.