Takeda to największa firma farmaceutyczna w Japonii i jeden z liderów branży. Jest obecna na rynkach europejskich, azjatyckich i w Ameryce Południowej – łącznie działa w 70 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Firma skoncentrowana jest na rozwoju farmaceutyki i badaniach w jej zakresie, dąży do poprawy ludzkiego zdrowia i kondycji. Głównym zadaniem firmy jest stałe dostarczanie innowacyjnych rozwiązań medycznych w chorobach onkologicznych, ośrodkowego układu nerwowego, układu krążenia, metabolicznych, gastroenterologicznych oraz układu oddechowego. Jednym z wielu produktów firmy Takeda jest środek zwalczający trądzik – Benzacne. Jest to produkt stosowany w leczeniu różnych postaci trądziku pospolitego, skierowany przede wszystkim do młodzieży. Obecnie Benzacne to najczęściej stosowany preparat zwalczający trądzik w Polsce.
Współpraca między firmą Takeda (wcześniej: Nycomed) a agencją ATOM sięga 2008 roku. Od tego czasu polegała ona na stworzeniu serwisów internetowych marek należących do firmy. Agencja zajmowała się także prowadzeniem działań w social media, SEO i innymi formami zwiększania widoczności i znajomości marek w sieci.
Proponując rozwiązanie w postaci content marketingu, Agencja miała na celu spowodowanie pojawienia się domeny benzacne.pl na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania, dotyczących praktycznie wszystkich fraz związanych z tematyką trądziku. Szczegółowo zaplanowana strategia miała na celu osiągnięcie pozycji zdecydowanego lidera w organicznych wynikach wyszukiwania wśród domen należących do marek z branży trądziku.
Serwis internetowy benzacne.pl był od podstaw projektowany i wdrażany przez Agencję ATOM. Założeniem było stworzenie prostej i przejrzystej strony zawierającej porady dotyczące trądziku. Autorski system CMS pozwolił maksymalnie dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek internetowych, zachowując przy tym atrakcyjny wygląd strony.
Zaplanowanie przystępnej struktury serwisu internetowego oraz jego optymalizacja, a także publikacja wysokiej jakości treści sprawiły, że ruch pochodzący z wyszukiwarki Google systematycznie wykazuje tendencję wzrostową.
Wzrost ruchu organicznego
Skuteczność realizowanej kampanii marketingu treści odzwierciedlał również wzrost liczby nowych użytkowników, którzy odwiedzali serwis z wyszukiwarki Google.
Liczba użytkowników powracających do serwisu benzacne.pl rosła ze wzrostem ruchu organicznego, zwiększając tym samym ich zaangażowanie i świadomość marki.
Przyrost nowych użytkowników
Przyrost użytkowników powracających
Ruch pozyskiwany z organicznych wyników wyszukiwania stanowi największą część całości ruchu kierującego do witryny. Dodatkowo charakteryzuje się on najlepszymi wskaźnikami zaangażowania użytkowników.
Witryna Benzacne.pl została w pełni dostosowana do obecnych standardów projektowania stron internetowych. Zastosowanie technologii Responsive Web Design zagwarantowało przyjazność witryny niezależnie od urządzenia z którego korzysta użytkownik. Treści publikowane w obrębie serwisu zwiększyły odwiedziny z urządzeń mobilnych o 478,90%!
Ruch organiczny
na urządzeniach mobilnych
W trakcie trwania kampanii content marketingu ruch z urządzeń mobilnych na stronie Benzacne przewyższył poziom ruchu z urządzeń desktopowych. Dostosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarki Google zapewniło wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania prezentowanym na urządzeniach mobilnych
Wraz z kontynuacją kampanii content marketingu systematycznie zwiększa się udział procentowy sekcji blogowej w ruchu organicznym pozyskiwanym z wyszukiwarki Google.
Udział sekcji
blogowej w ruchu
Strategia marketingu treści w synergii z działaniami optymalizacyjnymi oraz kampanią pozyskiwania linków do witryny, pozwoliły na skuteczne rozszerzenie widoczności strony klienta w organicznych wynikach wyszukiwania. Witryna Benzacne.pl odnotowała zarówno globalny wzrost widoczności jak i wzrost ilości fraz w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Obecnie klient pojawia się na pozycji pierwszej na ponad 450 słów kluczowych, wpisywanych często przez użytkowników wyszukiwarki Google.
Ogólny wzrost widoczności domeny
Wzrost widoczności domeny w TOP10
Słów kluczowych na pierwszej pozycji
Słów kluczowych w TOP10
Przeprowadzone działania przełożyły się na osiągnięcie wysokich i stabilnych pozycji w wyszukiwarce na najbardziej konkurencyjne frazy związane z tematyką produktu. Wskazane słowa kluczowe charakteryzują się największą ilością wyszukiwań według narzędzia Google Keyword Planner oraz wysoką konkurencyjnością w wynikach wyszukiwania Google - bezpośrednio przełożyły się także na wzrost ruchu z wyszukiwarki.
FRAZA | POZYCJA | WYSZUKIWANIA | KONKURENCYJNOŚĆ |
---|---|---|---|
trądzik | 3,4 | 9900 | 592000 |
pryszcze | 5,2 | 6600 | 611000 |
sposoby na trądzik | 1 | 210 | 450000 |
trądzik młodzieńczy | 1,1 | 1900 | 10100 |
lek na trądzik | 1 | 1600 | 395000 |
rodzaje trądziku | 1 | 480 | 424000 |
dieta na trądzik | 2,4 | 1000 | 526000 |
Cieszymy się, że zaufaliśmy specjalistom z ATOM Agency, którzy poprowadzili dla nas działania content marketingowe. Nasza strona z każdym miesiącem zyskiwała coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Nastąpił również ogromny przyrost nowych użytkowników, czytających sekcję blogową. Serdecznie polecamy współpracę z ATOM Agency.