Firma POLLENA EWA już od 100 lat zajmuje się produkcją kosmetyków pielęgnujących. Wszystko zaczęło się w 1919 roku w Łodzi od produkcji mydła i wody kolońskiej. Obecnie, firma posiada bardzo szerokie portfolio produktów, w tym nowoczesne dermokosmetyki.
O wartości POLLENA EWA stanowią zarówno marki o wieloletniej tradycji takie jak Eva Natura czy Kanion, jak i te nowo wprowadzane, które szybko zyskują przychylność i uznanie wśród klientów – nowoczesne linie Eva DERMO.
Rozpoczynając współpracę z POLLENA EWA, podjęliśmy się przygotowania pełnej strategii marketingowej marki, której założeniem było zwiększenie widoczności organicznej domeny oraz liczby nowych użytkowników odwiedzających serwis.
Priorytetowe dla podniesienia popularności marki w Google było skrupulatne i wieloetapowe zaplanowanie strategii content marketingu. Stworzona sekcja blogowa została dostosowana do zmieniających się trendów pozycjonowania i uzupełniona o przydatne i wartościowe treści. Tworząc sekcję blogową skupiliśmy się nie na opowiadaniu o produktach, lecz na odpowiadaniu na nurtujące pytania potencjalnych konsumentów.
W ciągu 12 miesięcy blog POLLENA EWA stał się ważnym źródłem wiedzy kosmetycznej i kosmetologicznej i został wysoko wypozycjonowany w wyszukiwarce Google.
Działania promocyjne nakierowane były na wzmocnienie wizerunku marki oraz zwiększenie widoczności organicznej w wyszukiwarce. Budowa i optymalizacja sekcji blogowej w obrębie serwisu pozwoliły na skuteczne podniesienie ruchu w kanale organicznym o 553%.
Średni, roczny
wzrost ruchu
W trakcie prowadzenia działań promocyjnych ruch organiczny stał się dominującym kanałem ruchu w obrębie domeny, głównie za sprawą szybko zwiększającej widoczność sekcji blogowej, w której publikowane były angażujące treści, odpowiadające na realne zapytania użytkowników do wyszukiwarki. Przed rozpoczęciem działań promocyjnych ruch organiczny stanowił 51% całości ruchu w obrębie domeny, w trakcie ich realizacji - aż 88%.
Przed rozpoczęciem działań
W trakcie kampanii contentowej
Ruch organiczny
Pozostałe kanały ruchu
Optymalizacja sekcji blogowej oraz uwzględnienie w procesie tworzenia treści wytycznych dotyczących najważniejszych słów kluczowych spowodowały, że publikowane artykuły regularnie zwiększały swoją widoczność w wyszukiwarce na nowe grupy słów kluczowych, a w konsekwencji - efektywnie wpływały na zwiększony poziom ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.
Ruch organiczny w obrębie sekcji blogowej
Tworzenie oryginalnych, ciekawych treści, nastawionych na zapytania użytkowników do wyszukiwarki oraz zwiększenie stopnia optymalizacji witryny internetowej pozwoliło na efektywne poszerzanie widoczności serwisu zarówno na słowa kluczowe o zwiększonym potencjale wyszukiwań miesięcznych, jak i zapytania pochodzące z tzw. "długiego ogona". Działania promocyjne zwiększyły widoczność domeny w TOP3 wynikach wyszukiwania o 375% oraz ilość słów kluczowych, na które wyświetlana jest ona w TOP10 o 280%.
Wysoki stopień optymalizacji artykułów oraz ciekawe, przydatne dla użytkowników treści docenione zostały również przez wyszukiwarkę. W obrębie wyników wyszukiwania, prowadzących do poszczególnych artykułów pojawiły się dodatkowe linki. Artykuły wykazały też tendencję do zajmowania tzw. "pozycji zero" w wynikach wyszukiwania.