Vidaron to kolejna z wiodących marek powierzonych nam przez Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka S.A. Oferuje zestawy specjalistycznych produktów do ochrony i dekoracji drewna, m.in lakierobejce, impregnaty, lakier akrylowy, nitro i inne. Ich jakość potwierdzona została wieloma badaniami przeprowadzanymi we własnych laboratoriach. Ponadto produkty zapewniają aż 6-letnią ochronę drewnianym powierzchniom. Filozofia marki oparta jest na szacunku do drewna, dlatego wyroby Vidaron są dla niego w pełni bezpieczne i kompleksowo dbają o to, aby nie straciło swoich walorów.
Działania ATOM Agency rozpoczęły się pod koniec 2014 r. Objęły strategię prowadzenia marki w content marketingu, a w jej obrębie nastąpił przede wszystkim wnikliwy Key Word Research i przygotowywanie tematów odpowiadających na potrzeby użytkowników.
Ważnym elementem strategii było wsparcie w zakresie optymalizacji. Wszystkie te działania spowodowały znaczący wzrost ruchu i systematyczne zwiększanie przewagi widoczności marki Vidaron na tle konkurencji. Finalnie pozwoliło to zdeklasować inne marki w branży.
W ciągu 2 lat współpracy Vidaronu z ATOM Agency strona internetowa osiągnęła wzrost ruchu organicznego o 266%, dzięki czemu marka jeszcze bardziej umocniła swój wizerunek eksperta w zakresie produktów przeznaczonych do pielęgnacji drewna. Przyrost nowych użytkowników osiągnął natomiast prawie 244%, a ilość użytkowników powracających na stronę internetową wzrosła o ponad 223%!
Priorytetowym wskaźnikiem efektywności kampanii był wzrost ruchu organicznego. Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej oraz współpraca przy przygotowaniu treści o charakterze poradnikowo-inspiracyjnym pozwoliły na stałe podnoszenie poziomu ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google. Dzięki tym działaniom, w ciągu 2 lat współpracy ruch organiczny w obrębie domeny Vidaron.pl wzrósł o 266%. Co pozwoliło marce stać się liderem w branży środków do impregnacji i ochrony drewna.
Wzrost ruchu organicznego
Wzrost ruchu organicznego bezpośrednio zwiększył liczbę użytkowników odwiedzających witrynę internetową marki Vidaron o 239%. Prowadzone działania w oparciu o przyjętą strategię content marketingową pozwoliły na zwiększenie ilości zarówno nowych użytkowników, którzy odwiedzają stronę marki, jak i powracających.
Działania powodujące wzrost ruchu organicznego spowodowały wzrost ilości nowych użytkowników, którzy znajdują na stronie wiele konkretnych i użytecznych porad dotyczących pielęgnacji drewna.
Content został przygotowany w taki sposób, by charakteryzował się wysoką jakością i długą żywotnością - tym samym zachęcał do powracania do serwisu. Przełożyło się to na wzrost liczby użytkowników powracających do serwisu i zapewniło wzrost poziomu ich zaangażowania.
Przyrost nowych użytkowników
Przyrost użytkowników powracających
Dzięki zabiegom optymalizacyjnym i realizacji strategii content marketingowej, udało się znacznie zwiększyć widoczność domeny Vidaron.pl w organicznych wynikach wyszukiwarki Google i ilość fraz w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.
Obecnie witryna posiada 689 słów kluczowych w TOP3 – co daje wzrost na poziomie 244% i 1471 słów w TOP10 – wzrost ok. 195%.
Słów kluczowych w TOP3
Słów kluczowych w TOP10
Słów kluczowych w TOP50
Efekty przygotowanej przez ATOM Agency strategii widać również na tle domen, które są bezpośrednimi konkurentami marki Vidaron. Realizacja długoterminowej strategii content marketingowej zagwarantowała jej, najwyższy poziom widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
O skuteczności zastosowanych działań świadczy również to, że w chwili rozpoczęcia wdrażania strategii, witryna marki Vidaron charakteryzowała się najmniejszą widocznością.
Profesjonalizm, zaangażowanie, skuteczność – tymi słowami możemy określić ATOM Agency. Prowadzona kampania przekłada się na realne zwiększenie liczby Klientów na stronie www a także na poprawę wskaźników jakościowych, takich jak głębokość wizyty, czas przebywania na stronie oraz na konwersje. W trakcie trwania współpracy pracownicy Agencji są zawsze do dyspozycji i chętnie służą pomocą oraz konsultacjami - nawet w przypadku innych działań marketingowych nie związanych z umową.