Wystartuj z nami
PL
SZTUKA CONTENTU
WEDŁUG MISTRZA

Content marketing

OYAKATA | AJINOMOTO polska

Filozofią firmy jest popularyzacja tradycyjnych smaków Kraju Kwitnącej Wiśni oraz dostosowywanie ich do preferencji lokalnych europejskich konsumentów. Bazując na know-how rodzimej japońskiej firmy – Ajinomoto Poland rozwija w Polsce linię japońskich dań instant z makaronem w kubkach oraz zup instant z makaronem w torebkach. Jedną z trzech głównych marek Ajinomoto Poland jest OYAKATA, reprezentująca popularne smaki Japonii. W jej ofercie znajdują się dania w kubkach oraz zupy w kubkach i torebkach o charakterystycznych japońskich smakach, takich jak wasabi czy teriyaki. Produkty skierowane są głównie do młodzieży zainteresowanej kulturą i smakami Japonii.

Tło współpracy

Współpraca między firmą Ajinomoto Poland a Agencją ATOM rozpoczęła się w 2016 roku od przygotowania trzech stron internetowych – dla marek OYAKATA, SAMSMAK oraz dla samej korporacji. Agencja została również wybrana do realizacji kompleksowej strategii obecności marki OYAKATA w Internecie, w tym m.in.: reklamy Google Adwords, działań w social media, obsługi konkursów i współpracy z blogerami.

Celem proponowanej koncepcji content marketingowej było zwiększenie widoczności domeny przez wykorzystanie jak największej liczby fraz, związanych z tematyką Japonii – jej kulturą, językiem oraz kuchnią. Szczegółowo zaplanowana strategia skoncentrowana była na osiągnięciu pozycji zdecydowanego lidera – wśród domen należących do marek dań instant – w organicznych wynikach wyszukiwania.

Strona Oyakata.com.pl została w pełni zaprojektowana i zrealizowana przez agencję ATOM. Na potrzeby marketingu treści przygotowany został moduł blogowy, z podziałem na kategorie wpisów oraz rozbudowanym szablonem podstrony artykułów. Autorski system atomCMS pozwolił maksymalnie dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek internetowych, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnego wyglądu strony.

WZROST RUCHU ORGANICZNEGO
W TRAKCIE
12-MIESIĘCZNEJ KAMPANII

Naszym priorytetem było pozyskiwanie organicznego ruchu na stronie Klienta. Strategia SEO oraz content marketingowa, uwzględniona już podczas projektowania serwisu, pozwoliła na optymalizację witryny, zgodną z wymogami wyszukiwarek. Kolejnym etapem naszych działań było przygotowanie wysokiej jakości treści do Księgi Mistrza Oyakata. Ich publikacja umożliwiła zdobycie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania haseł najczęściej wpisywanych przez użytkowników.

Dzięki temu w ciągu 12 miesięcy trwania kampanii ruch organiczny w obrębie domeny Oyakata.com.pl zwiększył się o 1186%.

01.2017
03.2017
06.2017
09.2017
12.2017
Liczba sesji
146%

Średni kwartalny
wzrost ruchu

Przyrost użytkowników
PRZYROST NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW

Znaczna poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania przełożyła się na zwiększoną ilość nowych użytkowników, którzy docierali do serwisu z kanału organicznego.

PRZYROST UŻYTKOWNIKÓW POWRACAJĄCYCH

Dostarczanie użytkownikom wartościowych i interesujących treści przełożyło się na wysokie wskaźniki zaangażowania osób odwiedzających witrynę oraz wzrost liczby powracających czytelników.

Pierwszy kwartał Ostatni kwartał
Liczba sesji
Nowi użytkownicy Użytkownicy powracający
Wzrost widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwania

Starannie przygotowana baza wiedzy o japońskiej kulturze i kuchni, udostępniana w formie atrakcyjnej Księgi Mistrza Oyakata, w trakcie kampanii była systematycznie zasilana kolejnymi artykułami. Efektem kompleksowych działań Agencji w zakresie marketingu treści jest stały wzrost widoczności serwisu. Witryna pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na niemal 500 słów kluczowych. W przypadku blisko 90 z nich, domena Oyakata.com.pl znajduje się na pierwszej pozycji listy.

06.2017
07.2017
08.2017
09.2017
10.2017
11.2017
12.2017
0
100
200
300
400
500
TOP3 TOP10
215

Słów kluczowych
w TOP3

484

Słów kluczowych
w TOP10

2058

Słów kluczowych
w TOP50

UDZIAŁ SEKCJI CONTENTOWEJ
w ruchu organicznym

Użytkownicy z organicznych wyników wyszukiwania stanowią obecnie główne źródło ruchu na witrynie. Co więcej, dzięki wysokiej jakości artykułów publikowanych w Księdze Mistrza Oyakata ruch ten charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem zaangażowania użytkowników, którzy chętnie powracają na strony serwisu.

96%

Udział sekcji
w ruchu organicznym

Współpraca
z blogerami

Elementem całościowych działań w zakresie obecności marki w sieci było nawiązanie współpracy z lubianymi i cenionymi blogerami kulinarnymi. Kooperacje miały na celu wykorzystanie zasięgu influencerów i przekierowanie ruchu do witryny Klienta. Pozwoliły także na pozyskanie wartościowych linków do witryny Oyakata.com.pl, niezbędnych w procesie budowania wartości domeny w oczach wyszukiwarki.

6

Miesięcy

25

Wpisów

900k

Zasięg

Średnie pozycje fraz
w ostatnim kwartale

Realizowana przez nas strategia zaowocowała zdobyciem czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania przez wiele konkurencyjnych fraz, związanych z kuchnią i kulturą Japonii.

FRAZA POZYCJA WYSZUKIWANIA KONKURENCYJNOŚĆ
tempura 2,1 66000 101 000
ramen przepis 4,4 5400 182 000
sashimi 3,2 4400 208 000
jak jeść pałeczkami 1,4 3600 167 000
japońskie imiona 2,7 3600 185 000
jak trzymać pałeczki 3,3 2900 69 400
alfabet japoński 2,7 2900 127 000
ikebana 2,2 2900 263 000
makaron udon 1,4 1900 43 300
zupa ramen 2,6 1900 69 500
ryba fugu 1,3 1300 8 850
japońskie słodycze 2,8 1000 401 000
NAJWYŻSZA POZYCJA
W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

Wysokiej jakości artykuły w połączeniu z odpowiednią optymalizacją i zbudowaniem mocnego autorytetu witryny umożliwiły zdobycie tzw. pozycji nr 0 w wynikach wyszukiwania. Domena Oyakata.com.pl wyświetla się obecnie na szereg fraz w polecanych fragmentach z odpowiedzią (ang. featured snippet) powyżej pierwszego wyniku.

Widoczność obrazów
w wyszukiwarce Google

Interesujące i przyciągające uwagę obrazy umieszczone w Księdze Mistrza Oyakata zaowocowały zdobyciem widoczności zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i wynikach Google Grafika. Zadbaliśmy o to, aby wybrane przez nas zdjęcia zostały zoptymalizowane pod kątem rozmiaru i opisu. Dzięki temu kampania wejść z grafiki do witryny w ostatnim kwartale, stanowiła ponad 5% ruchu organicznego.

WEJŚCIA „DIRECT”

W ostatnim okresie witryna zanotowała również znaczny wzrost liczby odwiedzin bezpośrednich - oznaczanych w Google Analytics jako "direct". Są to wejścia użytkowników, którzy odwiedzili witrynę Oyakata.com.pl bez pośrednictwa innych źródeł (np. Google, Facebook), wpisując od razu w przeglądarce adres strony internetowej. Ruch pozyskiwany z tego kanału odzwierciedla świadomość marki i przywiązanie do niej stałych klientów.

Wzrost tego kanału pozyskiwania ruchu świadczy również o atrakcyjnej treści publikowanej w obrębie strony, do której użytkownicy chętnie wracają.

01.2017
02.2017
03.2017
04.2017
05.2017
06.2017
07.2017
08.2017
09.2017
10.2017
11.2017
12.2017
01.2018
02.2018
0
1000
2000
3000
4000
Oyakata.com.pl
GŁÓWNE ŹRÓDŁO wiedzy O JAPONII W INTERNECIE

Witryna Oyakata.com.pl za pomocą publikowanych artykułów w Księdze Mistrza stała się zdecydowanym liderem pod względem ruchu organicznego z wyszukiwarki wśród witryn poświęconych Japonii. Wynik został osiągnięty pomimo, że witryna klienta jest najmłodszym serwisem w zestawieniu i posiada mniejszą liczbę podstron w porównaniu do przedstawionych bardzo popularnych portali i blogów w tej tematyce.

01.2017
02.2017
03.2017
04.2017
05.2017
06.2017
07.2017
08.2017
09.2017
10.2017
11.2017
12.2017
01.2018
02.2018
0
2500
5000
7500
10000
Oyakata.com.pl japonia-online.pl japonka.pl japoland.pl emb-japan.go.jp gaijinwpodrozy.pl konnichiwa.pl
Między nami a Klientami
jest chemia!
Wpływ naszego odziaływania docenili:
AGNIESZKA FRĄCZEK | PRODUCT MARKETING MANAGER, AJINOMOTO POLAND SP. Z O.O.
Agencji ATOM powierzyliśmy kompleksową obsługę strategii content marketingowej marki OYAKATA. Celem kampanii było zwiększenie widoczności naszej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Zaufanie, którym obdarzyliśmy zespół atomowych specjalistów, zaowocowało ponad 10-krotnym wzrostem ruchu na stronie marki w przeciągu dwóch lat satysfakcjonującej współpracy. Szczególnie istotne był dla nas jednak nie tylko widoczny w statystykach wzrost liczby użytkowników, ale przede wszystkim ich zaangażowanie i jakość ruchu na stronie. Księga Mistrza OYAKATA wypełniana przez Agencję wartościowymi treściami na temat kultury i kuchni Japonii, pozwoliła nam zgromadzić wokół witryny szerokie grono młodych miłośników Kraju Kwitnącej Wiśni – czyli docelowych odbiorców naszych japońskich zup i dań instant. Agencja od początku ujęła nas całościowym podejściem do działań nad internetowym wizerunkiem marki oraz długofalową i bardzo obiecującą koncepcją content marketingu. Każdy z etapów realizacji strategii był z nami na bieżąco omawiany i konsultowany, a stopniowo wdrażana koncepcja w niedługim czasie przewyższyła zakładane na początku efekty.
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.