Wystartuj z nami
OFF Piotrkowska
OFF Piotrkowska
OFF Piotrkowska
OFF Piotrkowska
OFF Piotrkowska
nazwa i logo przestrzeni biurowej
OFF Piotrkowska - Projekt konkursowy
KLIENT: OFF Piotrkowska Center w Łodzi
 

OFF Piotrkowska to jedno z najmodniejszych miejsc do odpoczynku w Łodzi. Niedługo stanie się również jednym z najciekawszych miejsc do pracy. Wszystko za sprawą nowej przestrzeni biurowej, dedykowanej młodym przedsiębiorcom i freelancerom. Nowej strefie OFFa przyświeca idea stworzenia doskonałych warunków do pracy, stojących w opozycji do korporacyjnych biur. Ma być nowocześnie, aktywnie, przytulnie, wręcz domowo. Wszystko spajać ma prostota – dawno zapomniana zasada w wielkich firmach. Mając to na uwadze, przystąpiliśmy do konkursu na nazwę i logo tego wyjątkowego miejsca.

OFFice
Propozycja konkursowa nr 1
KONCEPCJA NAZWY

Jest to naturalne rozwinięcie nazwy OFF piotrkowska, w której znajdzie się nowa przestrzeń biurowa. OFF stał się najbardziej charakterystycznym miejscem Łodzi o niepowtarzalnym charakterze i klimacie. Użycie członu OFF od razu przywodzi na myśl oryginalność i nietypowość. Siłą tej nazwy jest jej naturalność, łatwość zapamiętania i czerpanie z charakteru OFF. Poprzez dodane członu „ice” od razu wskazujemy na typ nowej przestrzeni i jej przeznaczenie.

OPIS PROJEKTU LOGO

Ramka prezentuje znany z projektów architektonicznych rzut pokoju z otwartymi drzwiami. Tym sposobem wskazujemy, że nowa przestrzeń jest otwarta dla wszystkich i na wszystkie pomysły. Równocześnie ramka może zostać odczytana jako dymek znany z komiksów. Sugeruje on rozmowę, nawiązywanie nowych kontaktów, interakcje. Forma logo została dopasowana tak, by była zgodna z wytycznymi konserwatora dla przestrzeni OFF Piotrkowska. Zarówno kolory jak i forma wpisują się w dotychczasowy styl miejsca.

WORK IT OFF
Propozycja konkursowa nr 2
KONCEPCJA NAZWY

Z jednej strony, nazwa swoją symboliką odwołuje się do znanego stwierdzenia „Work it” rozumianego jako „Wypracuj to” w kontekście ruchu, treningu, idei let’s walk oraz przestrzeni do pracy, w której oprócz możliwości wypracowania innowacyjnych i kreatywnych idei jest jeszcze coś - możliwość aktywnego spędzenia czasu i pewnej wolności twórczej. Z drugiej zaś, zastosowanie odpowiedniego zapisu słowa IT pokazuje aspekt nowych
technologii, mobilności
z wyraźnym wskazaniem grupy docelowej, do której cały projekt jest skierowany. Całości nazwy dopełnia wyraz OFF - nawiązujący do miejsca, w którym owa przestrzeń ma się znajdować - OFF Piotrkowska Center. Ponadto, słowo OFF ma wskazywać miejsce poza utartymi schematami, pełne swobody, oryginalności, wymykające się z jakichkolwiek ram standardowo pojętej pracy.

OPIS PROJEKTU LOGO

Zastosowanie logo w takim układzie, w sposób wyraźny wskazuje części składowe nazwy, o których mowa powyżej. Wyróżniające się słowo IT pokazuje grupę docelową, dla której powstaje przestrzeń kreatywna. Zastosowanie linii w
prezentowanej koncepcji, to odniesienie
do systemu binarnego, powszechnie używanego w elektronice cyfrowej - długa kreska to 1, krótsza to 0. Logo swoją stylistyką i kreacją nawiązuje do identyfikacji wizualnej OFF Piotrkowska Center. Przedstawiony projekt nie ma wersji w innych kolorach, tak by nie zaburzać przestrzeni OFF-a. Biorąc pod uwagę wytyczne konserwatorskie dotyczące zastosowania kasetonów na elewacjach budynków w OFF Piotrkowska Center, w przedstawionym koncepcie zastosowaliśmy szablon w formie kwadratu.

CORP OFF
Propozycja konkursowa nr 3
KONCEPCJA NAZWY

Wyłączamy korporacje! Nowa przestrzeń stanie się alternatywną drogą kariery w stosunku do powolnego przeskakiwana szczebli w wielkich firmach. Nazwa wyraża sprzeciw wobec korpo pracy. Stawiamy na samorozwój i kreatywne biznesy. Przewrotnie używamy słowa korpo, którego wielkie przedsiębiorstwa zdecydowanie unikają. Nazwie towarzyszy hasło „work your way” wpisujące się w charakter nowego miejsca i idei Let’s walk.

OPIS PROJEKTU LOGO

Projekt logo został oparty na bazie kwadratu, ze względu na wytyczne konserwatora zabytków dla OFF Piotrkowska. Ramka nawiązuje do otwartej przestrzeni, w której można nie tylko pracować, ale również odpoczywać czy uprawiać sport. Przywodzi na myśl również boxy, znane z wielkich korporacji, dodatkowo podkreślając przewrotność nazwy. Słowo Corp celowo zostało przecięte, sygnalizując, że w tym miejscu kończą się korporacje. Kolorystyka logo została dobrana tak, by idealnie wpisywać się w przestrzeń OFF Piotrkowska.

ON OFF
Propozycja konkursowa nr 4
KONCEPCJA NAZWY

Jak bardzo znane jest hasło ON/OFF, które towarzyszy nam w codziennym życiu? Jeden przycisk, każdemu dobrze znany i przez każdego wykorzystywany. Kojarzy się z energią, prądem, technologią, mobilnością. Jednakże, prócz dosłowności tych dwóch słów, pojawia się również dodatkowe znaczenie jako mocy twórczej, gdzie coś się rozpoczyna, gdzie włączają się kreatywność, innowacyjność i swoboda w projektowaniu nowych idei (start- up). ON/OFF to również pokazanie, iż w każdej chwili możesz się na chwilę wyłączyć (OFF), pobyć z ludźmi, zrobić coś nowego i nietuzinkowego, wyjść na piwo, poskakać na trampolinie, porozmawiać o swoim pomyśle na biznes przy kawie - po prosu być w ciągłym ruchu. OFF to również wyłączenie nudy, utartego schematu pracy, walka ze stereotypami informatyka - nerda. I wreszcie, OFF to zapowiedź oryginalności, podążania swoją drogą - zawsze według swoich reguł i w nietuzinkowy sposób.

OPIS PROJEKTU LOGO

Zastosowanie logo w takim układzie, w sposób wyraźny wskazuje części składowe nazwy, o których mowa powyżej. Logo w formie przycisku - włącznika idei i wyłącznika przeciętności, części składowych będących podstawą do kreatywnego myślenia. Logo swoją stylistyką i kreacją nawiązuje do identyfikacji wizualnej OFF Piotrkowska Center. Przedstawiony projekt nie ma wersji w innych kolorach, tak by nie zaburzać przestrzeni OFF-a. Biorąc pod uwagę wytyczne konserwatorskie dotyczące zastosowania kasetonów na elewacjach budynków w OFF Piotrkowska Center, w przedstawionym koncepcie zastosowaliśmy szablon w formie kwadratu.