Wystartuj z nami

branża FMCG

Szukasz czegoś, co Cię wyróżni?

ATOM – tajemniczy składnik w przepisie na sukces

Branża FMCG jest jedną z najbardziej wymagających, jeśli chodzi o działania marketingowe. Podobnie jak o jakości produktu decyduje wiele czynników (użyte składniki, receptura i sposób wykonania), tak o jego powodzeniu na rynku również przesądza mnogość podjętych działań w zakresie marketingu online i offline (kampanie PPC, strategia uwzględniająca wartościowy content, aktywność w social mediach, kreacja graficzna i inne). Duża konkurencja oraz specyficzna ścieżka zakupowa (często zakończona decyzją konsumenta przed sklepową półką) sprawiają, że o efektywności działań marketingowych decyduje przede wszystkim dobór odpowiednich narzędzi promocji online i offline (z uwzględnieniem specyfiki grupy docelowej), a także efektywne zarządzanie budżetem reklamowym.

Zespół Atom Agency doskonale zdaje sobie sprawę z trudności, jakie pojawiają się w procesie budowania lojalności konsumenta w branży FMCG. Brak internetowej platformy sprzedażowej, konieczność konkurowania ceną, szczegółowe nakreślenie grupy docelowej i zaplanowanie działań „szytych na miarę” – oto wyzwania, z którymi musi zmierzyć się agencja, podejmująca współpracę z klientem z sektora FMCG. Ich właściwe opracowanie, a także odpowiedź na dynamiczne zmiany rynkowe, prowadzą do wypracowania silnej strategii marketingowej, przekładającej się zarówno na zwiększenie rozpoznawalności marki, jak i na wzrost sprzedaży w kanałach offline.

Wieloletnie doświadczenie w promocji marek i produktów w branży FMCG pozwoliło nam na wypracowanie szerokiego zakresu usług, które mogą być wykorzystane w działaniach online Ich przykładami są: promocja marki w mediach społecznościowych, współpraca z topowymi influencerami, budowa dedykowanych platform i serwisów internetowych marek oraz skuteczne zwiększanie ich zasięgu przez promocję serwisów w wyszukiwarce, przy bardzo silnym wsparciu strategii content marketingowych. Działania te opieramy przede wszystkim na wykorzystaniu najnowszych technologii oraz dostosowaniu przekazu do wybranego narzędzia komunikacji, z jakich potencjalny konsument może korzystać.

ATOM Agency bierze również aktywny udział we wszystkich etapach projektowania produktów, zaczynając od opracowania nowych kreacji key visual, brand hero, claimów dla launchingu nowych kategorii produktowych, a kończąc na projektowaniu opakowań produktów i realizacji materiałów promujących nowe produkty w sklepach stacjonarnych (w postaci plakatów, reklam prasowych, roll-up’ów, standów, naklejek, toreb reklamowych i innych gadżetów).

Pracowaliśmy dla

KLIENT: Oyakata, Ajinomoto Polska

OYAKATA to jedna z marek japońskiej spółki Ajinomoto Poland, produkującej dania instant, która w 2016 roku powierzyła ATOM Agency kompleksową realizację strategii obecności w Internecie. Produkty marki posiadały znikomą rozpoznawalność wśród konsumentów. Żeby to zmienić, działania rozpoczęliśmy od stworzenia brand hero marki oraz strony internetowej. Budując serwis na autorskim CMS, mogliśmy odpowiednio dostosować go do wymagań SEO, zachowując przy tym estetykę i oryginalność. Strona WWW, pod naszą opieką, była również na bieżąco aktualizowana, dzięki czemu stała się w 100% przyjazna wyszukiwarce Google.

Centralnym punktem strategii marketingowej były działania content marketingu, realizowane w obrębie modułu blogowego, który w ciągu kilku lat współpracy wzbogaciliśmy o prawie 200 artykułów oraz przepisów. Skrupulatnie opracowany keyword research oraz regularna publikacji ciekawych treści doprowadziły do tego, że OYAKATA stała się jednym z liderów marek FMCG należących do sektora dań instant. Strona pojawia się na pierwszych, a nawet zerowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania także wśród bardzo popularnych blogów czy witryn ogólnie związanych z tematyką języka, podróży, kuchni lub kultury w Japonii. Rok do roku, poprawialiśmy także statystyki strony dotyczące współczynnika odrzuceń oraz średniego czasu trwania sesji. Strona marki w 2018 roku wyświetlała się na ponad 1200 fraz kluczowych w TOP10!

Ponadto, specjalnie na potrzeby OYAKATA stworzyliśmy przyjaznego brand hero, który spodobał się fanom dań instant. Postać Mistrza nawiązuje do nazwy marki, która w języku japońskim oznacza dokładnie… „mistrza”. Dzięki graficznemu zobrazowaniu tradycyjnego stroju i nawiązaniu do kultury japońskiej, brand hero stanowi ważny element budowania świadomości marki. To właśnie w dużej mierze poprzez postać Mistrza OYAKATA prowadzimy komunikację z użytkownikami, efektywnie ich angażując i aktywizując. Całoroczne działania obejmowały również reklamę Google AdWords, Facebook Ads, prowadzenie profili na Facebooku oraz Instagramie, a także organizację licznych konkursów, w tym we współpracy z sieciami handlowymi, takimi jak Carrefour czy Żabka. W ciągu kilkuletniej współpracy pozyskaliśmy ponad 25 tysięcy zaangażowanych fanów marki. Jak pokazują statystyki, zdecydowana większość fanów polubiła profil, bo zobaczyła reklamę lub sprawdziła newsfeed fanpage’a, czyli posty publikowane przez Agencję Atom. Uzupełnieniem strategii obecności w sieci była współpraca z blogerami, w tym z jednym z bardziej rozpoznawalnych influencerów, mieszkającym w Japonii – Krzysztofem Gonciarzem.

578%

Średni, roczny
wzrost ruchu

88%

Udział sekcji blogowej
w ruchu organicznym

Zobacz więcej
SEO & SEM
Social media
Design
www i aplikacje
AGNIESZKA FRĄCZEK Product Marketing Manager, Ajinomoto Poland Sp. z o.o.

Agencja ATOM była odpowiedzialna za zaplanowanie i wdrożenie strategii promocji marki przy użyciu narzędzi online i offline, a także za stworzenie i kompleksową obsługę pierwszej strony internetowej marki OYAKATA w Polsce. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy, dlatego rekomendujemy Agencję wszystkim, którzy mają na celu wypromowanie marki, zwiększenie jej świadomości oraz budowę wizerunku przy pomocy wielokanałowych działań promocyjnych.

KLIENT: Primavera Polska Woda

Z Primaverą – topową marką wody źródlanej w Polsce, zespół Atom Agency współpracuje już od ponad 7 lat. W jaki sposób uzyskaliśmy tak długofalowe zaufanie klienta? Poprzez prowadzenie działań social media w sposób dynamiczny, nieustannie dostosowując profile marki do trendów wyznaczanych przez kanały Facebook i Instagram, dotarliśmy do nowych konsumentów i umocniliśmy lojalność dotychczasowych odbiorców. Do strategii klienta, którego obsługa trwa tyle lat, należy co kilka miesięcy uważnie się przyjrzeć, by zweryfikować działania nie tylko pod kątem nowości produktowych, ale również stale zmieniających się standardów rynkowych. Weryfikujemy więc swoje działania, ustalamy update strategii, wprowadzamy odświeżone szablony graficzne, poszerzamy targety reklamowe. Dzięki tak szeroko zakrojonym działaniom, przez ponad 2 500 dni współpracy na Facebooku udało nam się pozyskać dziesiątki tysięcy niesamowicie zaangażowanych fanów, którzy bardzo licznie biorą udział we wszystkich aktywnościach organizowanych przez markę. Konkursy Primavery to istne socialowe szaleństwo, które ogarnia tysiące osób, zmieniając ich status z użytkowników strony w prawdziwych klientów. Posty publikowane na profilu marki Primavera zyskały także uznanie portali zewnętrznych, np. Advertising is exciting.

Taka partnerska współpraca z Klientem nie mogła zakończyć się tylko na działaniach w social media. Primavera powierzyła agencji Atom również zbudowanie dwóch witryn internetowych, stworzenie materiałów BTL, a także zaprojektowanie etykiet dla najnowszych produktów marki.

35 368

Nowi fani
profilu

115000

Miesięczny zasięg
reklamy

Zobacz więcej
Social media
Design
www i aplikacje
LESZEK RODAK Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, PRIMAVERA

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z dotychczasowych efektów, zaangażowania zespołu oraz ciekawych pomysłów i rozwiązań, które zasugerowali nam pracownicy Agencji. Rekomendujemy ATOM wszystkim, którzy szukają specjalistów od skutecznego budowania wizerunku w Internecie.

KLIENT: Kotanyi

Podczas ponad 3-letniej współpracy ze światowym dystrybutorem przypraw sektora premium – firmą Kotányi – skutecznie zwiększyliśmy świadomość marki, nie tylko zachęcając new userów (nowych klientów) do zakupu produktów, lecz także zwiększając liczbę heavy userów (lojalnych i powracających konsumentów). Prowadzone przez nas działania koncentrowały się zarówno w obszarze mediów społecznościowych, gdzie prowadziliśmy liczne akcje konsumenckie, jak również na polu rozszerzania widoczności marki w wyszukiwarce dzięki konsekwentnej realizacji strategii SEO.

Ze szczególnie silnym oddźwiękiem spotkały się akcje promocyjne w ramach fanpage’a firmy na Facebooku – cieszyły się one dużym zaangażowaniem użytkowników portalu i wygenerowały w sumie kilkadziesiąt tysięcy odsłon z różnych aplikacji. Każda organizowana przez nas akcja gromadziła na fanpage Kotányi tysiące nowych i unikalnych użytkowników. Wśród nich wyjątkową promocją, zarówno pod kątem wizerunkowym, jak i wyników konsumenckich, okazała się być akcja samplingowa nowego produktu w postaci młynka z przyprawami.

Regularnie wzmacnialiśmy działania wizerunkowe, blisko współpracując z topowymi blogerami kulinarnymi z pierwszej dziesiątki blogów kulinarnych w Polsce, którzy m.in. zamieszczali na swoich blogach przepisy własnego autorstwa, z wykorzystaniem produktu Kotányi. Z informacją o akcjach docieraliśmy m.in. realizując kampanie odsłonowe na Facebooku.

Istotną częścią działań stałych były również aplikacje, które dawały użytkownikom możliwość zapoznawania się w dowolnej chwili z pełnią asortymentu marki. Do takich należała chociażby aplikacja „Półeczka z przyprawami” – CMS pozwalał na sprawną aktualizację asortymentu, a nawet na dodawanie kolejnych zakładek z serią przypraw, która w danym okresie miała być promowana. Tym samym informowanie konsumentów o poszerzeniu asortymentu marki stało się łatwiejsze i szybsze. Dodatkowo landing page, stworzony przez nas na potrzeby jednej z akcji konkursowych pod patronatem znanej blogerki Olgi Smile, zyskał nieoczekiwanie drugie życie, gdy w wyniku zbudowania w nim ogromnej liczby ciekawych przepisów dostarczonych przez użytkowników w ramach konkursu, wraz z wykonanymi przez nich bardzo estetycznymi zdjęciami, stał się wykraczającą poza konkurs platformą dla zaangażowanej wokół marki społeczności Pozwoliło to na wymianę kuchennych doświadczeń i upodobań kulinarnych oraz zbudowanie społeczności dzielącej się wzajemnie kreatywnymi pomysłami na potrawy.

155%

Wzrost ruchu
organicznego

25000

Nowi fani
profilu

Zobacz więcej
SEO & SEM
Social media
www i aplikacje
CEZARY TĄDER Dyrektor Generalny Kotányi Polonia Sp. z o.o.

ATOM Agency do swoich zadań zawsze podchodziło z wielkim zaangażowaniem, profesjonalizmem i entuzjazmem. Dlatego, w wyniku satysfakcjonującej współpracy na polu social media, w 2013 roku postanowiliśmy rozszerzyć naszą kooperację o dodatkowe usługi obejmujące działania SEO. Mając na uwadze powyższe realizacje, rekomendujemy ATOM Agency wszystkim tym, którzy cenią sobie najwyższą jakość usług połączoną z niestandardowym podejściem do marketingu internetowego.

KLIENT: Lactalis Polska

Grupa Galbani – lider na włoskim rynku produkcji nabiału, oferujący ponad 300 produktów w 50 różnych krajach, zawładnął również polskim rynkiem włoskich serów. Osadzenie marki w kulturze słonecznej Italii jest jej silnym wyróżnikiem, na jaki postawiliśmy również my, podczas ponad 3-letniej współpracy z marką. Głównym celem wszelkich działań było szerzenie idei radosnego, rodzinnego posiłku, lecz także poszerzenie percepcji konsumentów na cały asortyment marki – przełamanie głównego skojarzenia konsumentów marki z serem typu mozzarella i zaprezentowanie również innych produktów, takich jak jak Gorgonzola, Grana Padano, etc. Centrum działań marketingowych stał się Facebook – za jego pośrednictwem prowadzone były liczne, oryginalne akcje promocyjne, kreatywne konkursy, a oprócz tego pojawiały się wdrożenia ciekawych dla użytkowników aplikacji. Działania prowadzone w social mediach skutecznie aktywizowały klientów do wykorzystywania rozmaitych serów Galbani w różnych przepisach i generowały tysiące odsłon aplikacji, interakcji i nowych fanów.

Równolegle prowadzone były działania SEO, dzięki którym zwiększyliśmy widoczności fraz kluczowych związanych z produktami firmy (z uwzględnieniem jej szerokiego asortymentu) oraz odpowiednio zoptymalizowaliśmy treści przepisów. Takie zabiegi zaowocowały pozyskaniem wysokiej jakości ruchu z Google. Budowanie widoczności w wyszukiwarce okazało się bardzo istotne szczególnie w świetle wprowadzenia na rynek polski dedykowanych serwisów marki, takich jak np. I love Tiramisu czy Il gusto Italiano, oferujących użytkownikom ciekawy content w zakresie przepisów.

Działania zaowocowały konsekwentnym i skutecznym budowaniem społeczności wokół firmy, utrwalaniem marki Galbani w świadomości użytkowników portalu Facebook, (w tym nadanie jej cech marki kreatywnej, innowacyjnej i nowoczesnej), a przede wszystkim zbudowaniem wizerunku marki Galbani jako eksperta w na rynku serów włoskich.

378%

Wzrost ruchu
organicznego

40944

Nowi fani
profilu

Zobacz więcej
Social media
www i aplikacje
MAREK WARZYWODA Dyrektor Handlowy, Lactalis Polska

Jako duża firma międzynarodowa jesteśmy właścicielem marek, które niosą jakość, dlatego powierzyliśmy swoją stronę specjalistom najwyższych lotów.

pozostałe realizacje

POTRZEBUJESZ POMOCY W BUDOWIE KOMPLEKSOWEJ STRATEGII DLA MARKI? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Formularz kontaktowy
* pola wymagane
DODAJ ZAŁĄCZNIK
Upuść plik tutaj lub kliknij Max. 10mb