Wystartuj z nami

Zwiększenie widoczności marki dzięki kompleksowej
strategii online

Content marketing

Dotpay | System płatności online dla e-commerce

Firma Dotpay jest jednym z liderów rynku e-płatności. Oferując m.in. usługi pay-by-link, płatności odroczone oraz za pomocą kart, portfele elektroniczne, raty on-line, BLIK, terminale POS, płatności gotówkowe i walutowe, stale poszerza zakres swoich działań. Dotpay cały czas pracuje nad unowocześnieniem swoich usług dla e-commerce, sięgając po rozwiązania mające na celu optymalizację ścieżki płatności, a także metody inspirowane kanałami omnichannel i multichannel.

Dotpay – oprócz oferowania szerokiej gamy rozwiązań dedykowanych, buduje również przewagę konkurencyjną w postaci współpracy o charakterze partnerstwa biznesowego. Dzieli się ze swoimi kontrahentami wiedzą, a także długoletnim doświadczeniem w tak trudnej branży, jaką jest sektor internetowych płatności oraz e-commerce.

Tło współpracy

Dotpay, jako marka ciesząca się na rynku e-płatności rozpoznawalnością i posiadająca ogromne doświadczenie w tej branży, jest świadoma tego, jak ważne jest nieustanne rozwijanie i zwiększanie jej widoczności w Internecie oraz tego, jak istotnym aspektem tych działań jest perfekcyjnie dobrana strategia.

Dotpay zdecydował się na współpracę z zespołem Atom Agency po wnikliwej analizie przedstawionej strategii online i po uzyskaniu szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące działań, jakie podejmie agencja, by mierzyć się z wyzwaniem sprostania tak wymogom rynku, jak i prześcignięciem konkurencji na bardzo trudnym (wizerunkowo i merytorycznie) rynku e-płatności.

Kompleksowa strategia widoczności marki została oparta na trzech filarach: content marketingu, SEO oraz na dotarciu do potencjalnych klientów poprzez social media (biznesowy profil LinkedIn). Kolejne ogniwa, które miały przełożenie na spotęgowanie wymiernych efektów strategii obejmowały uporządkowanie sfery analitycznej marki (po to, by na bieżąco pozyskiwać, analizować i korygować dane w celu optymalizacji prac). Oprócz tego agencja udzieliła klientowi wsparcia konsultacyjnego z zakresu UX wraz z opracowaniem nowego formularza rejestracji przy usługach – touch pointa kluczowego dla zwiększenia konwersji.

Wzrost ruchu organicznego

W celu zwiększenia widoczności marki Dotpay w wyszukiwarce Google, a w konsekwencji – podniesienia poziomu ruchu organicznego w obrębie serwisu, opracowana została przez zespół ATOM Agency kompleksowa strategia optymalizacji i promocji witryny internetowej uwzględniająca zarówno dotarcie do potencjalnych klientów, jak i użytkowników płatności internetowych. W związku z tym zaistniała potrzeba dystrybuowania materiałów w sposób dwutorowy.

Klient powierzył naszemu zespołowi również tworzenie treści specjalistycznych, nawiązujących do metod płatności i funkcjonalności, które oferuje marka Dotpay, jak i treści o charakterze poradnikowym. Szczególnym wyzwaniem na etapie tworzenia treści okazało się odpowiednie zrozumienie zasady działania produktów oraz dopasowanie się do tonu dotychczasowej identyfikacji, aby spełnić wysokie wymagania jakościowe i merytoryczne odnośnie treści pojawiających się w serwisie marki Dotpay.

Blog firmowy

W obrębie bloga firmowego publikowane są artykuły poradnikowe, zawierające informacje przydatne dla klientów biznesowych z sektora B2B i B2C, a także dla końcowych użytkowników płatności online.

Materiały te dotyczą przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowników w Internecie, bezpieczeństwa płatności z wykorzystaniem różnych metod (przelewy, BLIK i inne), a także rozwoju i rozwiązań dla witryn z obszaru e-commerce.

Przykłady artykułów:
  • "Szybka płatność paysafecard, czyli jak działają vouchery gotówkowe?"
  • "Najczęstsze problemy podczas płatności kartą przez Internet"
  • "Usługa szybkich wypłat – jak działa i kto może z niej skorzystać?"

Praktyczny poradnik e-commerce

Istotnym ogniwem contentu było skierowane do właścicieli platform e-commerce kompendium praktycznej i cennej wiedzy poradnikowej na temat prowadzenia sklepów internetowych. W ramach serwisu Dotpay utworzona została podkategoria z treściami poradnikowymi pod nazwą „Praktyczny Poradnik E-commerce”, skierowany do właścicieli biznesów o tym profilu. Osoby prowadzące sklepy internetowe mogą w jego ramach poznać najważniejsze informacje o regulaminie sklepu internetowego, polityce prywatności, brokerach kurierskich, aspektach technicznych prowadzenia sklepu internetowego i wielu innych, przydatnych zagadnieniach.

Przykłady artykułów:
  • "Wybór, rozmieszczenie i prezentacja produktów w sklepie internetowym"
  • "Płatności walutowe w e-commerce – przegląd praktycznych rozwiązań"
  • "5 najważniejszych zasad formułowania regulaminu sklepu internetowego"

Content marketing i SEO
- wskaźniki i efekty

Konsekwentna realizacja strategii, w partnerstwie i z ogromnym wsparciem Klienta, dbałość o użyteczność treści, a także ich optymalizacja zaowocowały zdecydowanym podniesieniem widoczności marki Dotpay w Google, a tym samym – zwiększeniem ruchu w obrębie witryny.

Uporządkowanie i optymalizacja struktury serwisu pozwoliły na skuteczne umocnienie pozycji na najważniejsze słowa kluczowe z obszaru płatności elektronicznych, związanych bezpośrednio z ofertą marki. Publikacja ponad 90 artykułów w sekcji blogowej na przestrzeni 12 miesięcy pozytywnie wpłynęła na rozwinięcie widoczności na zapytania long-tailowe, odnoszące się przede wszystkim do zagadnień związanych z poszczególnymi usługami marki Dotpay, bezpieczeństwem płatności i zakupów on-line, a także prowadzeniem sklepu internetowego.

Dodatkowy obszar działań zespołu ATOM Agency to wdrożenie i konfiguracja narzędzi analitycznych w obrębie serwisu. Istotną rolę w tym przypadku odegrał bieżący konsulting w zakresie nowych rozwiązań analitycznych, takich jak badanie zaangażowania i wyborów użytkowników, którzy przeglądali katalog integracji związanych z płatnościami online w obrębie sekcji ofertowej. Ważnym dopełnieniem działań w obszarze analitycznym okazał się interaktywny raport bazujący na usłudze Google Data Studio, prezentujący najważniejsze dla Klienta wskaźniki związane z ruchem i aktywnością użytkowników.

Na przestrzeni 12 miesięcy wypracowaliśmy następujące wyniki:

35%

Wzrost liczby sesji
organicznych

76%

Wzrost liczby nowych
użytkowników

90+

Liczba opublikowanych
artykułów

26%

Wzrost widoczności
w TOP3

67%

Wzrost widoczności
w TOP10

71%

Wzrost widoczności
ogólnej domeny

Grafika w służbie płatności online

Wsparcie Firmy Dotpay przez nasz Zespół wykroczyło jeszcze dalej, sięgając materiałów graficznych zarówno wzmacniających content marketing takich jak infografiki, czy dedykowana oprawa graficzna „Praktycznego Poradnika E-commerce”, które dystrybuowane poprzez kanał na LinkedIn cieszące się wysoką popularnością wśród odbiorców, poprzez materiały BTL typu ulotki targowe po nadanie wizerunkowej spójności serii prezentacji handlowych obrazujących usługi Firmy Dotpay oraz zapewnienie ich uniwersalności pod rozbudowę kolejnych elementów.

Profil marki Dotpay na LinkedIn

Ważnym elementem całej strategii i istotnym kanałem dystrybucji treści okazał się kanał na LinkedIn, gdzie stworzyliśmy dla Dotpay miejsce w biznesowym środowisku - idealne nie tylko do nawiązywania relacji biznesowych, ale również do kształtowania wizerunku oraz dystrybucji treści. Zamieszczanie w tym kanale różnorodnych i ciekawych treści 3 razy w tygodniu, w tym informacji o obecności Firmy na ważnych wydarzeniach branżowych, informacji o nagrodach i wyróżnieniach dla Firmy, prezentowanie artykułów blogowych oraz stworzenie cyklu wpisów promujących „Praktyczny poradnik E-commerce”, jak również przygotowywanie i publikacja dedykowanych infografik uzyskały pozytywne wyniki i głównie przyczyniły się do poprawy wyników działań marki na platformie. Obserwującymi Dotpay okazały się głównie osoby z branży usług finansowych, internetu, a także technologii i usług informatycznych.

Już po roku intensywnych działań, od założenia profilu w kwietniu 2019 osiągnęliśmy następujące wyniki:

278

osób obserwuje
profil dotpay

174

aktualizacje opublikowane
od podjęcia współpracy

33 873

wyświetleń postów

2264

Kliknięć w posty

538

Reakcji pod postami

11,9%

Wskaźnik zainteresowania
(najwyższy wsród marek konkurencyjnych)

Konsultacje z obszaru
User Experience

Oprócz wymienionych wyżej zadań, marka Dotpay powierzyła zespołowi ATOM Agency działania z zakresu poprawy UX (User Experience). Agencja dokonała weryfikacji i poddała konsultacjom wygląd oraz funkcjonalności formularza rejestracji – zarówno pod kątem przejścia wszystkich kroków przez klienta detalicznego, jak i klienta hurtowego. Dodatkowo formularz został zweryfikowany pod względem wysyłki mailingów z powiadomieniami, które towarzyszyły osiąganiu kolejnych etapów w formularzu. Dogłębna analiza UX została zwieńczona konkretnymi rekomendacjami dla Klienta co do działań w zakresie ulepszenia rozwiązania.

Możemy stworzyć strategię również dla Twojej marki! Wyślij brief

Wyślij