Wystartuj z nami
SZTUKA CONTENTU
WEDŁUG MISTRZA

Content marketing

OYAKATA | AJINOMOTO polska

Filozofią firmy jest popularyzacja tradycyjnych smaków Kraju Kwitnącej Wiśni oraz dostosowywanie ich do preferencji lokalnych europejskich konsumentów. Bazując na know-how rodzimej japońskiej firmy – Ajinomoto Poland rozwija w Polsce linię japońskich dań instant z makaronem w kubkach oraz zup instant z makaronem w torebkach. Jedną z trzech głównych marek Ajinomoto Poland jest OYAKATA, reprezentująca popularne smaki Japonii. W jej ofercie znajdują się dania w kubkach oraz zupy w kubkach i torebkach o charakterystycznych japońskich smakach, takich jak wasabi czy teriyaki. Produkty skierowane są głównie do młodzieży zainteresowanej kulturą i smakami Japonii.

Tło współpracy

Współpraca między firmą Ajinomoto Poland a Agencją ATOM rozpoczęła się w 2016 roku od przygotowania trzech stron internetowych – dla marek OYAKATA, SAMSMAK oraz dla samej korporacji. Agencja została również wybrana do realizacji kompleksowej strategii obecności marki OYAKATA w Internecie, w tym m.in.: reklamy Google Adwords, działań w social media, obsługi konkursów i współpracy z blogerami.

Celem proponowanej koncepcji content marketingowej było zwiększenie widoczności domeny przez wykorzystanie jak największej liczby fraz, związanych z tematyką Japonii – jej kulturą, językiem oraz kuchnią. Szczegółowo zaplanowana strategia skoncentrowana była na osiągnięciu pozycji zdecydowanego lidera – wśród domen należących do marek dań instant – w organicznych wynikach wyszukiwania.

Strona Oyakata.com.pl została w pełni zaprojektowana i zrealizowana przez agencję ATOM. Na potrzeby marketingu treści przygotowany został moduł blogowy, z podziałem na kategorie wpisów oraz rozbudowanym szablonem podstrony artykułów. Autorski system atomCMS pozwolił maksymalnie dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek internetowych, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnego wyglądu strony.

WZROST RUCHU ORGANICZNEGO
W OKRESIE WSPÓŁPRACY

Naszym priorytetem było pozyskiwanie organicznego ruchu na stronie Klienta. Strategia SEO oraz content marketingowa, uwzględniona już podczas projektowania serwisu, pozwoliła na optymalizację witryny, zgodną z wymogami wyszukiwarek. Kolejnym etapem naszych działań było przygotowanie wysokiej jakości treści do Księgi Mistrza Oyakata. Ich publikacja umożliwiła zdobycie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania haseł najczęściej wpisywanych przez użytkowników.

Dzięki temu, w ciągu trwania 3-letniej kampanii content marketingowej i bieżącym działaniom optymalizacyjnym w obrębie serwisu, ruch organiczny w średnim ujęciu rocznym wzrastał o 578%.

Ilość sesji w kanale ruchu organicznego
578%

Średni,
roczny wzrost ruchu

WIDOCZNOŚĆ NA TLE DOMEN Z BRANŻY

Współpraca w obrębie strategii content marketingowej z naszą agencją pozwoliła Oyakacie na osiągnięcie pozycji lidera swojej kategorii produktowej w zakresie widoczności domeny w TOP3 i TOP10 w organicznych wynikach wyszukiwania.

Widoczność domen w TOP3
wynikach wyszukiwania
I kwartał 2017
I kwartał 2018
I kwartał 2019
Widoczność domen w TOP10
wynikach wyszukiwania
I kwartał 2017
I kwartał 2018
I kwartał 2019
Oyakata.com.pl
amino.pl
vifon.pl
knorr.pl
Wzrost widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwania

Starannie przygotowana baza wiedzy o japońskiej kulturze i kuchni, udostępniana w formie atrakcyjnej Księgi Mistrza Oyakata, w trakcie kampanii była systematycznie zasilana kolejnymi artykułami. Efektem kompleksowych działań Agencji w zakresie marketingu treści jest stały wzrost widoczności serwisu. Witryna pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na niemal 500 słów kluczowych. W przypadku blisko 90 z nich, domena Oyakata.com.pl znajduje się na pierwszej pozycji listy.

Widoczność w TOP10 wyników wyszukiwania
Widoczność w TOP3 wyników wyszukiwania
641

Słów kluczowych
w TOP3

1465

Słów kluczowych
w TOP10

4465

Słów kluczowych
w TOP50

UDZIAŁ SEKCJI CONTENTOWEJ
w ruchu organicznym

Użytkownicy z organicznych wyników wyszukiwania stanowią obecnie główne źródło ruchu na witrynie. Co więcej, dzięki wysokiej jakości artykułów publikowanych w Księdze Mistrza Oyakata ruch ten charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem zaangażowania użytkowników, którzy chętnie powracają na strony serwisu.

88%

Udział sekcji
w ruchu organicznym

Współpraca
z blogerami

Elementem całościowych działań w zakresie obecności marki w sieci było nawiązanie współpracy z lubianymi i cenionymi blogerami kulinarnymi. Kooperacje miały na celu wykorzystanie zasięgu influencerów i przekierowanie ruchu do witryny Klienta. Pozwoliły także na pozyskanie wartościowych linków do witryny Oyakata.com.pl, niezbędnych w procesie budowania wartości domeny w oczach wyszukiwarki.

35

ilość publikacji zewnętrznych

POZYCJE DOMENY W WYSZUKIWARCE

Realizowana przez nas strategia zaowocowała zdobyciem czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania przez wiele konkurencyjnych fraz, związanych z kuchnią i kulturą Japonii.

FRAZA POZYCJA WYSZUKIWANIA
tempura 1 14800
matcha 5 12100
sake 2 9900
wasabi 5 9900
jak jeść pałeczkami 1 5400
mochi 3 4400
makaron udon 1 3600
onigiri 2 3600
krewetki w tempurze 2 3600
rodzaje sushi 1 2400
natto 3 2400
gyoza 1 1900
kultura japonii 2 880
ramen zupa 2 880
NAJWYŻSZA POZYCJA
W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

Wysokiej jakości artykuły w połączeniu z odpowiednią optymalizacją i zbudowaniem mocnego autorytetu witryny umożliwiły zdobycie tzw. pozycji nr 0 w wynikach wyszukiwania. Domena Oyakata.com.pl wyświetla się obecnie na szereg fraz w polecanych fragmentach z odpowiedzią (ang. featured snippet) powyżej pierwszego wyniku.

Widoczność obrazów
w wyszukiwarce Google

Interesujące i przyciągające uwagę obrazy umieszczone w Księdze Mistrza Oyakata zaowocowały zdobyciem widoczności zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i wynikach Google Grafika. Zadbaliśmy o to, aby wybrane przez nas zdjęcia zostały zoptymalizowane pod kątem rozmiaru i opisu. Dzięki temu kampania wejść z grafiki do witryny w ostatnim kwartale, stanowiła ponad 5% ruchu organicznego.

WEJŚCIA „DIRECT”

W ostatnim okresie witryna zanotowała również znaczny wzrost liczby odwiedzin bezpośrednich - oznaczanych w Google Analytics jako "direct". Są to wejścia użytkowników, którzy odwiedzili witrynę Oyakata.com.pl bez pośrednictwa innych źródeł (np. Google, Facebook), wpisując od razu w przeglądarce adres strony internetowej. Ruch pozyskiwany z tego kanału odzwierciedla świadomość marki i przywiązanie do niej stałych klientów.

Wzrost tego kanału pozyskiwania ruchu świadczy również o atrakcyjnej treści publikowanej w obrębie strony, do której użytkownicy chętnie wracają.

Przyrost użytkowników
PRZYROST NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW

Znaczna poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania przełożyła się na zwiększoną ilość nowych użytkowników, którzy docierali do serwisu z kanału organicznego.

PRZYROST UŻYTKOWNIKÓW POWRACAJĄCYCH

Dostarczanie użytkownikom wartościowych i interesujących treści przełożyło się na wysokie wskaźniki zaangażowania osób odwiedzających witrynę oraz wzrost liczby powracających czytelników.

WZROST RUCHU ORGANICZNEGO

Kampania content marketingowa zakładała wzrost ruchu z wyszukiwarki Google przez rozwijanie bloga marki, na którym pojawiały się ciekawe, angażujące treści dotyczące japońskiej kuchni oraz kultury. Opracowana strategia pozwoliła na regularne zwiększanie ruchu organicznego w obrębie domeny.

Ilość sesji w kanale ruchu organicznego
GŁÓWNE ŹRÓDŁO wiedzy O JAPONII W INTERNECIE

Witryna marki Oyakata za pomocą publikowanych artykułów w Księdze Mistrza stała się zdecydowanym liderem pod względem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na zagadnienia związane bezpośrednio z kulturą i kuchnią Japonii. Wynik został osiągnięty pomimo, że witryna klienta jest najmłodszym serwisem w zestawieniu i posiada mniejszą liczbę podstron w porównaniu do przedstawionych bardzo popularnych portali i blogów w tej tematyce.

Między nami a Klientami
jest chemia!
Wpływ naszego odziaływania docenili:
AGNIESZKA FRĄCZEK | PRODUCT MARKETING MANAGER, AJINOMOTO POLAND SP. Z O.O.
Agencji ATOM powierzyliśmy kompleksową obsługę strategii content marketingowej marki OYAKATA. Celem kampanii było zwiększenie widoczności naszej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Zaufanie, którym obdarzyliśmy zespół atomowych specjalistów, zaowocowało ponad 10-krotnym wzrostem ruchu na stronie marki w przeciągu dwóch lat satysfakcjonującej współpracy. Szczególnie istotne był dla nas jednak nie tylko widoczny w statystykach wzrost liczby użytkowników, ale przede wszystkim ich zaangażowanie i jakość ruchu na stronie. Księga Mistrza OYAKATA wypełniana przez Agencję wartościowymi treściami na temat kultury i kuchni Japonii, pozwoliła nam zgromadzić wokół witryny szerokie grono młodych miłośników Kraju Kwitnącej Wiśni – czyli docelowych odbiorców naszych japońskich zup i dań instant. Agencja od początku ujęła nas całościowym podejściem do działań nad internetowym wizerunkiem marki oraz długofalową i bardzo obiecującą koncepcją content marketingu. Każdy z etapów realizacji strategii był z nami na bieżąco omawiany i konsultowany, a stopniowo wdrażana koncepcja w niedługim czasie przewyższyła zakładane na początku efekty.