Wystartuj z nami

Nowoczesna księgarnia online i platforma dla autorów
oraz wydawców

Virtualo.pl, część Grupy EMPIK to księgarnia internetowa działająca od 2007 roku, oferująca e-booki, audiobooki i e-prasę, w ofercie posiadająca bestsellery i nowości wydawnicze we wszystkich popularnych formatach Kindle-MOBI, ePUB, PDF oraz w MP3. Na stronie można znaleźć wiele pozycji w promocyjnych cenach, a także darmowe fragmenty i pełne wersje e-booków i książek w formie audio.

W księgarni dostępne są pozycje wydawnicze dla dzieci, nastolatków i dorosłych. Wśród kategorii produktowych znajdują się zarówno popularne gatunki takie jak kryminały czy literatura kobieca, jak i opracowania naukowe, akademickie i obcojęzyczne.

Virtualo to nie tylko księgarnia, oferuje bowiem usługi przeznaczone dla autorów książek i wydawców. Od lat z powodzeniem zajmuje się wydawaniem i promocją publikacji w wielu cyfrowych kanałach sprzedaży jednocześnie – na Empik.com, Virtualo.pl i w aplikacji mobilnej Empik Go. Ponadto oferuje druk na życzenie, a także realizuje własne produkcje audio.

Tło współpracy i strategia działania

Virtualo jako marka od lat działająca na rynku księgarskim jest świadoma tego, że tylko przemyślane działania, stały monitoring, a także reagowanie na działania konkurencji są w stanie zapewnić odpowiedną pozycję i rozpoznawalność. Celem współpracy ATOM Agency z serwisem Virtualo stała się promocja serwisu poprzez regularne zwiększanie jego widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, a finalnie - zwiększenie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Warto podkreślić, że strategia objęła nie tylko obszar SEO, ale także szeroko zakrojone działania content marketingowe, prowadzone zarówno w obszarze on-site, jak i off-site.

Współpracę rozpoczęliśmy od wykonania audytu witryny, w którym szczegółowo omówiona została kondycja serwisu. Rekomendacje dotyczące zmian optymalizacyjnych oraz opracowany plan działań przekazane zostały do zespołu Virtualo. Następnie wspólnie ustaliliśmy harmonogram prac i szczegóły dotyczące wdrożeń oraz sposobów ich weryfikacji. Współpraca objęła ponadto:

Istotną rolę w podjętych działaniach odegrała partnerska i sprawna współpraca z Zespołem Virtualo. Bieżący konsulting, regularne spotkania on-line dotyczące postępów we wdrożeniach optymalizacyjnych oraz wyznaczania kolejnych kroków w realizacji strategii pozytywnie wpłynęły na urzeczywistnienie postawionych celów.

Wzrost widoczności
organicznej
w wyszukiwarce

Konsekwentne realizowanie założeń optymalizacyjnych zaowocowało wzrostem widoczności oraz pozwoliło na uzyskanie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Szczególnym przypadkiem były wyrażenia nacechowane tendencją zakupową i związane bezpośrednio z zapytaniami o konkretne pozycje wydawnicze oraz format, znajdujące się w cyfrowej ofercie księgarni.

Liczba słów kluczowych w TOP3 wzrosła o 69%, natomiast liczba słów kluczowych w TOP10 - o 55%. Liczba adresów URL, prezentowanych dla domeny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania wzrosła średnio o 68%.

69%

wzrost liczby słów
kluczowych w TOP3

55%

wzrost liczby słów
kluczowych w TOP10

68%

wzrost widoczności
oferty w TOP10

Wzrost ruchu organicznego

Kompleksowe działania optymalizacyjne objęły zarówno strukturę kategorii głównych i podkategorii, jak i pozostałe części serwisu, takie jak strony wydawnictw, autorów oraz lektorów audiobooków. Wdrożenie rekomendacji optymalizacyjnych oraz rozszerzenie treści znajdującej się na poszczególnych typach stron, pozwoliło na efektywne zwiększenie ruchu na strukturze księgarni internetowej.

209%

średni wzrost ruchu organicznego w strukturze kategorii "Ebooki"

69%

średni wzrost ruchu organicznego w strukturze kategorii "Audiobooki"

113%

średni wzrost ruchu organicznego na stronach wydawnictw, lektorów i autorów

Sekcja blogowa
a widoczność
w wyszukiwarce

Powierzony ATOM Agency rozwój sekcji blogowej, pozwolił na efektywne rozbudowanie widoczności domeny dla zapytań long-tailowych, związanych bezpośrednio z wyborem odpowiedniego formatu produktów cyfrowych, szczegółów dotyczących wybranych serii, czy też zapytań użytkowników o pozycje z wybranych gatunków literackich.

Dodatkowo wiele z artykułów zaczęło pojawiać się również na pozycji “zero" (często określanej jako "Direct Answer"). W efekcie serwis na wybrane zapytania wyświetla się najwyżej w wynikach wyszukiwania, wyszukiwarka cytuje wybrany fragment, ściśle związany z zapytaniem a sama domena traktowana jest jako podająca najlepszą odpowiedź na wybrane zapytanie.

Link building w strategii promocyjnej

W strategii działań uwzględnione zostały również publikacje promocyjne, które wykorzystane zostały do budowania wizerunku księgarni cyfrowej Virtualo oraz optymalizacji profilu linków domeny. ATOM Agency opracowała harmonogramu publikacji, odpowiedni dobór serwisów powiązanych tematycznie z treściami opracowań, jak i przygotowanie treści artykułów. Publikacje cechują się ścisłym nakierowaniem na wybrane kategorie produktowe oraz komunikowaniem nowości wydawniczych na platformie Virtualo.

przykładowe artykuły,
które stworzyliśmy:

  • E-booki w języku obcym – co i gdzie kupić?
  • 6 e-booków dla kociarzy, które trzeba znać
  • Przegląd nowych książek o II wojnie światowej
  • 5 książek o górach nowości wydawnicze ostatnich miesięcy
  • 6 porywających książek o mafii, nie tylko tej włoskiej

14. urodziny Virtualo
akcja promocyjna z blogerami

W czerwcu 2021 roku Virtualo obchodziło 14. urodziny. Z tej okazji w księgarni pojawiły się promocje zarówno na ofertę konkretnych wydawnictw, jak i wybrane pozycje. W akcji brało udział 60 tysięcy tytułów od 800 wydawców. Kampania trwała od 24 czerwca do 7 lipca 2021 roku. ATOM Agency wspierała Virtualo w zakresie przeprowadzenia akcji promocyjnej z udziałem blogerów.

W prowadzeniu działań odpowiedzialni byliśmy przede wszystkim za: wybór odpowiednich osób oraz ich blogów, opracowanie konwencji i zawartości wpisów gościnnych, organizację i nadzór nad przebiegiem współpracy między blogerami a Zespołem Virtualo.

artykuły, kampania
urodzinowa:

  • Odjąć od ust czyli “Wegetarianka” Han Kang i promocja z Virtualo
  • Druga żona — Sheryl Browne (recenzja + moc rabatów z okazji urodzin Virtualo!
  • Złudzenie Nicola Rayner - thriller psychologiczny na urodziny Virtualo
  • Bunia kontra fakir. Mazurscy w podróży. Tom 1 – recenzja
  • Początek wakacji z urodzinami księgarni Virtualo!
  • „Serce na walizkach” K.A. Figaro – recenzja książki

Francesco Bertino | Performance Marketing Senior Specialist - Empik S.A.

Powierzyliśmy ATOM Agency kompleksową obsługę w zakresie SEO. W zamian otrzymaliśmy zaangażowany i fachowy zespół, który profesjonalnie poprowadził cały projekt uzyskując zadowalające efekty. Gorąco polecam współpracę z ATOM Agency.

Możemy stworzyć strategię również dla Twojej marki! Wyślij brief

Wyślij
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.