Joanna
Imię Piękna
projekty konkursowe
Joanna to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych w Polsce. Jest liderem w dziedzinie produktów do koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów. Choć firma cieszy się zaufaniem klientów od ponad 40 lat, zdaje sobie sprawę, że obraz branży kosmetycznej nieustannie ewoluuje. Na rynku panuje ogromna konkurencja, a popyt napędzany jest przez najnowsze trendy. Kluczowe znaczenie ma w takich okolicznościach szybka reakcja marek na zmieniające się standardy. W ATOM Agency od lat wspieramy naszych klientów w odświeżaniu linii wzorniczych i osiąganiu korzyści wynikających z tych zmian. Tak było i tym razem.
Cel i założenia briefu
Marka Joanna zwróciła się do nas ze zleceniem na restylizację opakowań szamponetek Multi Effect Color. To linia kosmetyków do koloryzacji włosów, zawierająca 15 modnych odcieni. Dotychczasowe opakowania produktów nie komunikowały odbiorcom takich wartości jak lekkość, swobodna naturalność i odpowiadanie na potrzeby młodych kobiet. Marka postanowiła to zmienić, by dotrzeć do nowych grup docelowych – studentek, młodych mam i kobiet czynnych zawodowo, zainteresowanych świadomą pielęgnacją włosów.
Cele projektu zakładały nie tylko odmłodzenie wizerunku marki, ale też uwydatnienie ważnych informacji dotyczących składu produktu. Restylizacja opakowań miała zostać wyraźnie dostrzeżona przez klientki, a odmieniony, nowoczesny design miał zachęcać je do zakupu. Marce zależało na tym, aby po szamponetki chętniej sięgały młode dziewczyny, lubiące eksperymenty i śmiałą zabawę kolorami.
WERSJA A: PASTELOWY GRADIENT
WERSJA A: PASTELOWY GRADIENT
Projekt nadaje kosmetykom świeży, młodzieńczy styl. By odświeżyć kolorystykę opakowania, połączyliśmy tęczowy, pastelowy gradient z intensywnym fioletem i różem. Zestawienie to pozwoliło uzyskać wyrazisty charakter i młodzieńczy „power”, których produkt tak bardzo potrzebował. Pomimo zastosowania intensywnych barw znajdujące się na opakowaniu komunikaty pozostały wyraźne i czytelne.
Ewolucja opakowania
WERSJA B: OGNISTY POMARAŃCZ
WERSJA B: OGNISTY POMARAŃCZ
W drugiej wersji projektu zastosowaliśmy intensywny, ciepły gradient w odcieniu pomarańczowo-różowym, który uzupełnia wizualnie kolorystykę nowego logo linii. Pomarańczowa barwa wnosi do linii elementy radości, fascynacji i młodzieńczej determinacji. W obu wersjach projektu w widocznym miejscu umieściliśmy symboliczną grafikę, bezpośrednio kojarzącą się ze składnikiem pielęgnacyjnym – kompleksem keratynowym, który wzmacnia zniszczone włosy.
Ewolucja opakowania
WERSJA A: ODWAŻNIE I INSPIRUJĄCO
WERSJA A: ODWAŻNIE I INSPIRUJĄCO
Druga linia kreatywna opiera się na zdecydowanych barwach – fioletowej, turkusowej i malinowej. Taki design przyciąga uwagę i zachęca do zakupów młode klientki, które lubią sięgać po odważne i modne rozwiązania. Zastosowanie intensywnych odcieni rozbudza kreatywność i inspiruje do pozytywnego myślenia. Mocna i czytelna typografia projektu wpisuje się w nowoczesny styl, a kompozycja jest śmiała i energiczna – jak współczesna młodzież!
Ewolucja opakowania
WERSJA B: ŚWIEŻO I DYNAMICZNIE
WERSJA B: ŚWIEŻO I DYNAMICZNIE
Wersja B projektu różni się od poprzedniej rozmieszczeniem kolorów oraz rodzajem zastosowanych fontów. Nazwa produktu została w jej przypadku dodatkowo pochylona, co wprowadziło do projektu dynamizm i energię. W obu propozycjach zastosowaliśmy wyraziste żółte akcenty, które mają za zadanie skutecznie pozyskiwać uwagę konsumentów, kojarząc się z radością i świeżością. Przejrzyste informacje, zawarte w dolnej części opakowania, nie tylko wpływają na decyzję zakupową, ale też utwierdzają w niej, przekonując o walorach produktu.
Ewolucja opakowania
„Z” JAK ZABAWA!
Nasz projekt konkursowy zachwyca świeżością i lekkością. Widoczne na nim modelki są młode i pogodne. Ich naturalny, swobodny image, promienne uśmiechy i modne fryzury przykuwają wzrok konsumentów i wprawiają w dobry nastrój. Design jest spójny z komunikacją marki, a jednocześnie wpisuje się we współczesne trendy branżowe. Dzięki temu trafia do młodych osób z pokolenia „Z”, zachęcając je do odważnej i spontanicznej zabawy kolorami. Wyrazista kolorystyka projektów inspiruje do działania, a żywiołowość i energia, bijące z opakowań, sprawiają, że produkty szybko dostrzegane są na drogeryjnej półce. I o to właśnie chodziło!