SALVE MEDICA | Placówka medyczna o pełnym zakresie usług i opieki, stawiająca na najnowsze rozwiązania technologiczne
Salve Medica to nowoczesna placówka medyczna oferująca kompleksową obsługę pacjenta. Działająca na rzecz rozwoju medycyny, prowadząca badania leków i terapii oraz wdrażająca najnowsze metody leczenia. Zatrudniająca ponad 200 lekarzy różnych specjalizacji, prowadząca diagnostykę obrazową i laboratorium.
Salve Medica posiada ponadto klinikę niepłodności i szpital specjalistyczny z najnowocześniejszym blokiem operacyjnym w Łodzi, na którym wykonywane są zabiegi urologiczne, ginekologiczne i laryngologiczne. Do ich przeprowadzenia wykorzystuje się najnowocześniejsze metody – chirurgię robotyczną z użyciem robotów Versius oraz da Vinci.
Tło współpracy
Misją Salve Madica jako placówki medycznej jest zapewnienie pacjentom opieki medycznej na najwyższym poziomie i ułatwienie im dostępu do niej. Jednym z kluczowych zadań ATOM Agency było przygotowanie nowej wersji serwisu i panelu pacjenta. W tym celu wykorzystano pewne i sprawdzone rozwiązanie, czyli autorski system AtomCMS. Został on tak zmodyfikowany, aby maksymalnie ułatwiał pacjentom korzystanie z usług Salve Medica.
Strategia działania obejmowała również optymalizację strony i promocję sekcji ofertowej na frazy lokalne powiązane przede wszystkim z lekarzami specjalistami. Istotne dla podniesienia widoczności domeny w wynikach wyszukiwania było rozpoczęcie działań content marketingowych w formie bloga. Zostały na nim zawarte porady dotyczące schorzeń i problemów pacjentów, które powiązano z oferowanymi usługami.
Jednym z wyznaczników efektywności działań było wdrożenie wskaźników konwersji – przejścia do panelu pacjenta, pomyślnej rejestracji konta pacjenta, kliknięć w kontaktowe adresy e-mail i numery telefonów oraz pomyślnego wypełnienia formularzy kontaktowych.
Wzrost ruchu organicznego
Strategia działania dla Salve Medica zakładała zwiększenie ruchu pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania. W tym celu przeprowadzono szereg działań, jednak szczególny nacisk został położony na trzy aspekty: optymalizację sekcji ofertowej, publikację wartościowych treści w obrębie wszystkich sekcji serwisu, a także link building. Wdrożenie zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz prowadzenie działań promocyjnych wpłynęło bezpośrednio na wzrost ruchu organicznego o ponad 175%.
175%
Wzrost ruchuorganicznego
Wzrost widoczności serwisu w wyszukiwarce
Przy rozwijaniu widoczności organicznej serwisu wzięte zostały pod uwagę przede wszystkim zapytania lokalne (gwarantujące poprawę pozycji na słowa kluczowe związane ze specjalizacjami lekarskimi), ogólne (związane z wyróżnikami oferty Salve Medica na tle innych, ogólnopolskich placówek) oraz long-tailowe (odwołujące się przede wszystkim do potencjalnych zapytań pacjentów i realizowane w ramach sekcji „Poradnik Pacjenta”).
Podjęcie kompleksowych działań optymalizacyjnych i konsekwentne realizowanie przyjętej strategii pozwoliły na osiąganie regularnych wzrostów widoczności serwisu w wyszukiwarce.
239%
Wzrost liczby słówkluczowych w TOP3
269%
Wzrost liczby słówkluczowych w TOP10
173%
Wzrost ogólnej widocznościdomeny TOP50
Działania dodatkowe
Wcześniejszy serwis Salve Medica nie oferował możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań optymalizacyjnych oraz poprawy wskaźników widoczności i klikalności. ATOM Agency odpowiedzialne było za stworzenie nowego serwisu, a w procesie projektowania uwzględniliśmy również konsulting specjalistów SEO.
Zdecydowanie rozszerzyło to wachlarz możliwości prezentowania witryny w organicznych wynikach wyszukiwania oraz bezpośrednio wpłynęło na poprawę widoczności serwisu po zmianie witryny internetowej oraz systemu CMS.
Poradnik Pacjenta | sekcja contentowa serwisu
Jednymi z najistotniejszych elementów strategii contentowej były rozwój sekcji blogowej i stworzenie poradnika dla pacjentów. Zadbaliśmy o to, aby pojawiające się tam treści odpowiadały na zapytania użytkowników oraz zawierały kompleksowe i zrozumiałe informacje przygotowane przez ekspertów Salve Medica.
Treści były tworzone na podstawie szczegółowego keyword researchu i za jego pomocą kierowane zarówno na popularne frazy, jak i na zagadnienia long-tailowe związane z poszczególnymi specjalnościami. Umożliwiło to pełne wykorzystanie ich potencjału oraz poszerzenie liczby słów kluczowych, na które strona może pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
Sekcja „Poradnik Pacjenta” wzmocniła strukturę linków wewnętrznych i pomogła użytkownikom serwisu w dotarciu do podstron specjalistycznych, a z punktu widzenia robota wyszukiwarki – w szybszym i łatwiejszym poruszaniu się po strukturze strony internetowej.
Sekcja blogowa to miejsce, w którym udaje się zaprezentować usługi, budować wizerunek eksperta oraz zwiększać ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Finalnie całkowity udział sekcji contentowej w całościowym ruchu organicznym wyniósł 36%.
Nowa odsłona serwisu a większe możliwości optymalizacji
Transfer serwisu na nową strukturę wiąże się z szeregiem działań optymalizacyjnych w obrębie strony. W przypadku serwisu Salve Medica zmiany te dotyczyły technicznych aspektów witryny i konieczne było ich odpowiednie zaplanowanie, przygotowanie oraz wdrożenie.
- zorganizowanie struktury przekierowań
- wypracowanie struktury linków wewnętrznych
- zadbanie o poprawną indeksację nowej wersji serwisu
- wyeliminowanie błędów 404 z serwisu
- przygotowanie treści i wdrożenie reoptymalizacji sekcji nagłówkowej w serwisie.
118%
Wzrost widocznościserwisu w TOP3
137%
Wzrost widocznościserwisu w TOP10
60%
Wzrost ogólnejwidoczności
serwisu TOP50
Finalnie nowy system CMS i wypracowana struktura serwisu wpłynęły na znaczne
polepszenie
widoczności organicznej domeny po zmianie strony internetowej Salve Medica.
Wzrost wskaźników konwersji
Nowa platforma w postaci strony internetowej placówki Salve Medica stworzyła
możliwości do rozwijania analityki
internetowej w obrębie serwisu i monitoringu aktywności
użytkowników, takich jak rejestracja konta pacjenta,
czy kliknięcia w kontaktowe elementy
witryny (prezentowane w serwisie adresy e-mail oraz numery telefonów).
Prowadzone na
bieżąco
działania promocyjne pozwoliły z kolei na poprawę wskaźników konwersji w ruchu organicznym.
30%
kliknięcia w kontaktoweadresy e-mail
37%
kliknięcia w kontaktowenumery telefonów
39%
rejestracjapacjentów